Jumaat, 21 Oktober 2011

Exam Di Poli k.kinabalu Makin Dekat...!!!



Setelah begelumang hampir 4bulan di politeknik k.inabalu ni.akhirnya sampai ke peringkat pengakihiran semester 1 bagi saya dan yang lain..So,keja tak lah.nak fikir apa yang mau dibuat,nak study pun da lewat

Nilah akibat selalu buat kerja menangguh kerja dan malas nak membelek buku dan belajar apa yang nak di ajar oleh pengsyarah.harap adalah keajaiban berlaku kepada kami semua..hahahahha.
dalam tempoh ini juga,saya dapat mengenal erti persahabatan,suka duka,gembira dan kejahatan.waisehhhh.Tempoh ini juga membuktikan yang seseorang yang malas,lembik dan tidak dapat mengikut perkembangan sebagai seorang pelajar di politeknik ni akan cuba di sisihkan,kamu rasa ini pilih kasi atau tedak,bagi saya ada patutunya dan tedak..
Adakah paradigma seorang pelajar akan memilih atau cencderung kepada kejayaan semata2,atau sebab lainnya mereka menganggap seorang kawan yang tidak dapat memberi sumbangan atau lemah dalam pelajaran hanyalah akan menyusahkan yang lain sahaja.Adakalanya apa yang di kata oleh mereka adalah betul,tetapi mereka tidak dapat membimbing rakan mereka yang lain......
Yang lemah akan terus lemah.Yang kuat akan terus bersaing...puncalah adalah kejayaan dan nama..seorang yang pandai dalam pelajaran akan cuba di teladani dan di ikut.Itu adalah lumrah dunai dan hidup,tapi kalau udah sombong serta membangaa diri..lebih baik jangan mencontohinya..
Paradigma kita hanyalah berfikir.yang kuat akan berdiri.yang lemah akan jatuh dan mati..
itulah konsep dunia haiwan,tetapi kenapa masih kita memilih jalan yang di reka oleh golongan yang hanya memikirkan duniawi..
Sangatlah susah bagi kita memikirkanya.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan